معرفی بازی آنلاین کلش رویال برادر کلش آف کلنز برای اندروید و iOS

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
13:10
دو شنبه 11 آذر 1398

در گذشته وقتی صحبت از بازی‌های استراتژیک می‌شد، همه به یاد پلتفرم PC می‌افتادند. کامپیوترها به خاطر داشتن موس و کیبورد، برای انجام بازی‌های سبک استراتژیک نسبت به کنسول‌ها برتری دارند. تا همین چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یک بازی استراتژیک روی موبایل‌ها عرضه شود و بتواند به موفقیت دست پیدا کند، اما Clash of Clans همه معادلات را برهم زد. کمپانی سوپرسل با ارائه این بازی محبوبیت زیادی در بین بازیکن‌ها در سراسر دنیا پیدا کرد و توانست به سود قابل ملاحظه‌ای هم برسد. همچنین با عرضه بازی‌های Boom Beach و Hayday، سوپرسل ثابت کرد که استاد ساخت بازی‌های استراتژیک روی پلتفرم موبایل است.

بازی-کلش-رویال / ClashRoyale

اما زمانی که سوپرسل تصمیم گرفت تا از سبک همیشگی خودش کمی فاصله بگیرد، به یکی دیگر از ژانرهای محبوب در بین بازیکن‌های موبایلی روی آورد و یک بازی کارتی ساخت. این بازی Clash Royale نام داشت که در واقع یک بازی چندنفره مبارزه محور (MOBA) و کارتی بود. منظورمان از کارتی، بازی‌هایی هستند که در آنها تعدادی کارت در اختیار دارید و با پیشرفت در بازی می‌توانید کارت‌های بیشتری به دست بیاورید یا کارت‌های قبلی خودتان را ارتقا بدهید و با استفاده از آنها، با حریفان خود که سایر بازیکن‌ها هستند به صورت آنلاین مبارزه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • کلش رویال چیست و چه ارتباطی با Clash of Clans دارد؟
  • گیم پلی بازی Clash Royale به چه صورتی است؟
  • آموزش بازی کلش رویال برای تازه ‌واردها و حرفه‌ای ها
    • از کارت‌های خود هوشمندانه استفاده کنید
    • به‌موقع دفاع یا حمله کنید
    • فقط کارت‌های پر استفاده را ارتقا دهید
    • در هنگام شروع مبارزه، صبر کنید تا اکسیرتان پُر شود
    • برخی نیروها را پشت برج‌های خودتان رها کنید
    • ابتدا به کدام برج حریف حمله کنیم؟
    • به تماشای تی‌وی رویال بپردازید
    • رفع مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال در اندروید
    • نکات مهم بازی کلش رویال

 


کلش رویال چیست و چه ارتباطی با Clash of Clans دارد؟


 

همانطور که گفتیم کلش رویال یک بازی چندنفره کارتی است و از نظر سبک، ارتباط چندانی با ساخته‌های قبلی سوپرسل ندارد؛ اما وقتی به المان‌های مختلف این بازی نگاه می‌کنید، رد پای کلش آو کلنز را در گوشه و کنار محیط‌های بازی می‌بینید. در واقع عناصر و المان‌های اصلی این بازی از Clash of Clans گرفته شده‌اند، اما سبک و روند گیم‌پلی آن به کلی متفاوت است.


کلش رویال هم مانند کلش آو کلنز یک بازی آنلاین است و برای تجربه آن باید حتما اینترنت گوشی خود را فعال کنید. در مورد بازی‌های موبایل، چیزی که اهمیت خیلی زیادی دارد، طراحی یک رابط کاربری ساده و مناسب است. با توجه به اینکه گوشی‌ها دارای صفحات لمسی کوچکی هستند، بازی‌هایی که روی این پلتفرم عرضه می‌شوند باید رابط کاربری راحت و مینیمالی داشته باشند تا بازیکن‌ها برای انتخاب کارهای مختلف در بازی با مشکل مواجه نشوند. Clash Royale مثل بازی‌های قبلی سوپرسل در این زمینه خوب عمل کرده است. وقتی وارد بازی می‌شوید، پس از پشت سر گذاشتن یک بخش تمرینی که تقریبا همه نکات مهم بازی را به شما آموزش می‌دهد، با منوی اصلی بازی مواجه می‌شوید که شامل پنج گزینه است. یکی از این گزینه‌ها که بیشترین کاربرد را هم دارد، «مبارزه» است. اگر Clash of Clans بازی کرده باشید می‌دانید که در این بازی می‌توانستید حریفان خود را انتخاب کنید. یعنی قبل از شروع حمله می‌توانستید اطلاعات کلی مربوط به حریف خود را مشاهده کنید و سپس تصمیم بگیرید که با او مبارزه کنید یا خیر. اما در کلش رویال مبارزات به این روش انجام نمی‌شوند. در این بازی با توجه به سطحی که دارید، به صورت خودکار یک حریف (که هم‌سطح شما باشد) برایتان انتخاب می‌شود.

گیم-پلی-بازی-Clash-Royale

 


گیم پلی بازی Clash Royale به چه صورتی است؟


همه چیز در بازی کلش رویال به استفاده از کارت‌ها خلاصه می‌شود. در هر مبارزه شما مقابل یک حریف قرار می‌گیرید و باید با استفاده از کارت‌هایی که در اختیار دارید او را شکست بدهید. روند کار به این شکل است که شما در هر مبارزه هشت کارت دارید که هر کدام کارهای متفاوتی انجام می‌دهند. برخی از این کارت‌ها برای حمله کردن مناسب هستند و برخی دیگر برای کارهای دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی کارت‌ها در سه گروه معمولی (Common)، افسانه‌ای (Epic) و کمیاب (Rare) وجود دارند، اما کارکردهای آنها بسیار متنوع‌تر است. در ابتدای بازی همه کارت‌ها در دسترس شما نیستند و باید به مرور کارت‌های بیشتری را آزاد کنید.

کلش-رویال


همان‌طور که گفتیم هشت کارت در اختیار دارید که با استفاده از آنها باید حریف را شکست دهید؛ اما شکست دادن حریف به چه صورت انجام می‌شود؟ هم شما و هم حریف‌تان سه برج در میدان رقابت دارید. دو تا از این برج‌ها که در طرفین قرار گرفته‌اند، برج مراقبت هستند و وسطی که پادشاه هم روی آن قرار دارد، برج اصلی است. با نابود کردن هر برج شما یک تاج به دست می‌آورید و زمانی برنده می‌شوید که سه تاج کسب کرده باشید؛ اما نکته اینجاست که اگر بتوانید برج اصلی (وسطی) حریف را نابود کنید هر سه تاج را تصاحب می‌کنید و برنده مبارزه می‌شوید.

بازی-موبایل-کلش-رویال

استفاده درست از کارت‌ها رمز پیروزی در مبارزات است. باید بدانید که چه زمانی از کدام کارت استفاده کنید. همیشه نباید به فکر حمله کردن و آسیب رساندن به برج‌های دشمن باشید. گاهی هم باید از کارت‌های دفاعی استفاده کنید، چون همان‌طور که شما می‌‌خواهید پادشاه حریف را نابود کنید، او نیز به فکر شکست دادن پادشاه شماست.

در گوشه هر کارت یک عدد نوشته شده که نشان دهنده میزان «اکسیر» لازم برای استفاده از آن کارت است. در هر مبارزه، شما یک نوار اکسیر دارید که ظرفیت آن ۱۰ است. هر بار که از یک کارت استفاده می‌کنید، مقداری از این نوار خالی می‌شود و سپس در طول مبارزه می‌توانید دوباره آن را پر کنید. در صفحه بازی شما می‌توانید چهارتا از کارت‌های خودتان را مشاهده کنید و در کنار آنها کارت بعدی نمایش داده می‌شود. وقتی از یک کارت استفاده می‌کنید، کارت بعدی جای آن را خواهد گرفت. زمان بازی ۳ دقیقه است و شما باید در این مدت حریف خود را شکست دهید. در صورتی که هیچ کدام از طرفین در این ۳ دقیقه پیروز نشوند، یک دقیقه زمان اضافه در نظر گرفته می‌شود و اگر باز هم به پیروزی نرسید یا شکست نخورید، همه چیز مساوی به پایان می‌رسد.

آموزش -ازی-کلش-رویال

 


آموزش بازی کلش رویال برای تازه ‌واردها و حرفه‌ای ها


حالا که با کلش رویال و روند کلی گیم‌پلی آن آشنا شدیم بد نیست به چند نکته در رابطه نحوه بازی کردن هم اشاره کنیم. اینکه چطور از کارت‌های خود استفاده کنیم، چگونه آنها را ارتقا دهیم، روش ترکیب کردن نیروها، حمله و دفاع کردن و … مواردی هستند که دانستن آنها کمک می‌کند تا بهتر بازی کنیم و شانس بیشتری برای پیروزی در مبارزات داشته باشیم. در ادامه ۱۰ نکته مهم برای بازی کردن Clash Royale را با هم مرور می‌کنیم:

 

۱. از کارت‌های خود هوشمندانه استفاده کنید

گفتیم که استفاده از کارت‌ها منوط به مصرف اکسیر است؛ یعنی اگر به اندازه کافی اکسیر نداشته باشید، نمی‌توانید از کارت‌های خودتان استفاده کنید. بنابراین هرگز بدون فکر کردن کارت‌های خود را خرج نکنید، چون صرفا باعث هدر رفتن اکسیر می‌شود. کارت‌های معمولی (Common) معمولا قدرت پایین‌تری دارند، اما برای استفاده از آنها به اکسیر کمتری هم نیاز دارید. بنابراین سعی کنید در دسته کارت‌های خودتان چند کارت معمولی هم داشته باشید تا زمانی که نوار اکسیر شما نصف یا کمتر است و نمی‌توانید از کارت‌های قدرتمند (که اکسیر بیشتری می‌خواهند) استفاده کنید، لااقل در برابر حملات دشمن، بی‌دفاع نمانید.

ترفند-بازی-کلش-رویال

 

۲. به‌موقع دفاع یا حمله کنید

باید بدانید که در مقابل هر کارت حمله‌ای در بازی، یک یا چند کارت دفاعی نیز وجود دارد. بنابراین اگر کارت‌ها را بشناسید و عملکردشان را بدانید، می‌توانید در مقابل حملات دشمن به‌خوبی ایستادگی کنید. برای مثال اگر حریف‌تان با کارت «جاینت» به شما حمله کرد، می‌توانید با «اسکلتون آرمی» در مقابلش دفاع کنید؛ یا برای مقابله با کارت «باربارینز» می‌توانید از «مینیون» استفاده کنید. همچنین ترکیب کردن کارت‌ها در موقع حمله، یکی از استراتژی‌های موثر در مبارزات بازی است. با ترکیب دو یا چند کارت می‌توانید شاهد عملکرد بهتر نیروهای خودتان باشید. مثلا اگر از کارت «جاینت» استفاده کردید، برای پشتیبانی از آن می‌توانید از «آرچر» کمک بگیرید. در مجموع ترکیب‌های فراوانی از کارت‌ها وجود دارند که خودتان می‌توانید با بازی کردن آنها را پیدا کنید.

 

۳. فقط کارت‌های پر استفاده را ارتقا دهید

یکی از روش‌های عالی برای کسب برتری در کلش رویال، ارتقا دادن کارت‌ها است. وقتی کارت‌های خود را ارتقا می‌دهید، قدرت‌های آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فقط کارت‌های پر استفاده را ارتقا بدهید. از آنجا که برای ارتقای کارت‌ها نیازمند خرج کردن طلا هستید، سعی کنید از آپگرید کردن کارت‌هایی که استفاده نمی‌کنید بپرهیزید. می‌توانید این کارت‌ها را به هم‌گروهی‌های خود بدهید و سکه بیشتری بگیرید.

آموزش-بازی-Clash-Royale

 

۴. در هنگام شروع مبارزه، صبر کنید تا اکسیرتان پُر شود

در ابتدای هر مبارزه، نیمی از نوار اکسیر شما خالی است و به همین خاطر نمی‌توانید از برخی کارت‌ها استفاده کنید. بهتر است به جای عجله کردن، کمی صبر کنید تا نوار اکسیر کاملا پر شود و سپس بتوانید از کارت‌های مناسب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا حرکات حریف را هم مورد ارزیابی قرار دهید و تصمیمات بهتری بگیرید. همچنین پیشنهاد می‌شود که ابتدا از کارت‌هایی با اکسیر پایین‌تر کار را شروع کنید. برای مثال در شروع بهتر است از «آرچر» که ۳ اکسیر نیاز دارد، به جای «پرینس» که ۵ اکسیر مصرف می‌کند استفاده کنید.

 

۵. برخی نیروها را پشت برج‌های خودتان رها کنید

وقتی نیروها را در زمین مبارزه رها می‌کنید، آنها نیمه زمین خودتان را طی می‌‌کنند و سپس از طریق پل‌ها وارد زمین حریف می‌شوند و برج‌های دشمن را مورد حمله قرار می‌دهند. اکثر نیروها سرعت کمی دارند، به همین خاطر هرچه آنها را عقب‌تر رها کنید، زمان بیشتری طول می‌کشد تا به برج‌های دشمن برسند. این کار باعث می‌شود تا شما زمان بیشتری برای پر شدن نوار اکسیر و استفاده از کارت‌های دیگر داشته باشید. وقتی می‌خواهید دو کارت را با هم ترکیب کنید اما اکسیر کافی در اختیار ندارید، می‌توانید نیروی اول را پشت برج‌های خودتان رها کرده تا مجددا نوار اکسیر پر شود و قبل از رسیدن نیروی اول به پل‌ها، دومی را هم رها کنید.

بازی-clash-royale

 

۶. ابتدا به کدام برج حریف حمله کنیم؟

بهتر است اول به برج‌های مراقبت حریف حمله کنید. یادتان باشد که تمرکزتان را روی برجی بگذارید که سطح سلامتی پایین‌تری دارد، چون نابود کردن آن آسان‌تر خواهد بود. برخی بازیکن‌ها به صورت متناوب به برج‌های چپ و راست حریف حمله می‌کنند که این کار به‌جز هدر رفتن کارت‌ها و اکسیر، معمولا دستاورد دیگری برایشان نخواهد داشت. البته باید حواستان باشد حریف هم به دنبال نابودی برج ضعیف‌تر شماست؛ پس از دفاع کردن غافل نشوید.

 

۷. به تماشای تی‌وی رویال بپردازید

در بازی کلش رویال بخشی وجود دارد که در آن می‌توانید به تماشای مسابقات سایر بازیکن‌ها بپردازید. این بخش که تی‌وی رویال نامیده می‌شود،‌ بهترین مسابقات در سطح بالا را که بین بازیکن‌های حرفه‌ای انجام شده است به نمایش می‌گذارد و شما می‌توانید به‌صورت رایگان به تماشای این مبارزات بپردازید. با دیدن مسابقات بازیکن‌های حرفه‌ای یاد می‌گیرید که چطور از کارت‌های خود بهتر استفاده کنید. همچنین استراتژی‌هایی که این بازیکن‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند به شما کمک می‌کند تا در مبارزات عملکرد بهتری داشته باشید.

 

رفع مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال در اندروید

برای اینکه مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال در دستگاه اندرویدی شما برطرف شود، لازم است که چند اقدام را انجام دهید. این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • اول از همه حتما مطمئن شوید که بازی کلش رویال (Clash Royale) را از منبع قابل اعتمادی نظیر گوگل پلی استور (Google Play Store) یا کافه بازار (Café Bazaar) دانلود کرده باشید. اگر فایل APK بازی را از منبع دیگری دانلود کرده‌اید، ممکن است دلیل کرش شدن بازی با این مسئله ارتباط داشته باشد. پس بازی را حذف (Uninstall) کنید و فایل APK آن را هم از حافظه گوشی پاک کنید. سپس کلش رویال از کافه بازار یا گوگل استور دانلود و بر روی دستگاه نصب نمایید.
  • نکته بعدی که باید به آن توجه شود این است که بازی کاش رویال برای اجرای صحیح در دستگاه‌های اندرویدی نیازمند وجود حداقل رم 0.5 گیگابایتی و سیستم عامل اندروید 4.0.3 کیت کت است. اگر یکی از دو شرط مذکور در دستگاهتان برقرار نباشد، ممکن است با مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال مواجه شوید.
  • در برخی شرایط ریستارت کردن یا فورس ریستارت (Force Restart) کردن دستگاه می‌تواند مشکل مذکور را رفع کند. برای انجام این کار باید از دکمه تنظیم صدا (Volume) و پاور (Power) دستگاه استفاده کنید.
  • پر شدن حافظه داخلی دستگاه هم از دیگر عواملی است که می‌تواند منجر به بروز مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال در اندروید شود. بنابراین با مراجعه به منوی Settings و سپس انتخاب گزینه Storage، میزان فضای ذخیره سازی در دسترسی دستگاه را بررسی کنید. حداقل فضایی که برای اجرای بدون مشکل کلش رویال نیاز دارید، 100 مگابایت است. اما توصیه می‌کنیم که برای بهتر شدن عملکرد بازی حداقل 500 مگابایت فضای ذخیره‌سازی خالی داشته باشید. پس در صورت نیاز اپلیکیشن ها و بازی های غیرضروری را از حافظه دستگاه پاک کنید.
  • راه حلی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم، شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در برخی شرایط مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال در اندروید را برطرف می‌کند. بازی را اجرا و آیکون چرخ دنده را لمس کنید. سپس اکانت هایی که با بازی در ارتباط است (نظیر فیسبوک و گوگل) را دیسکانکت (Disconnect) کنید. دستگاه را ریستارت کنید و باری دیگر وارد بازی شده و اکانت هایتان را کانکت کنید. در برخی شرایط انجام این کار مشکلاتی نظیر Crash شدن بازی کلش رویال را از بین برده است.
  • نکته بعدی که باید به آن توجه شود مربوط به تنظیم بودن صحیح زمان و تاریخ گوشی شما می‌شود. اگر زمان و تاریخ گوشی یا تبلت اندرویدیتان صحیح تنظیم نشده باشد، ممکن است تبدیل به عاملی برای به وجود آمدن مشکلاتی نظیر کرش در بازی کلش رویال شود.
  • آخرین راه حلی که باید امتحان کنید، مربوط به تغییر شبکه اینترنتی می‌شود که از آن استفاده می‌کنید. برای مثال اگر از اینترنت وای فای خانه استفاده می‌کنید و بازی کلش رویال Crash می‌شود، سعی کنید دستگاه را به شبکه اینترنت دیگری نظیر اینترنت سیم کارت وصل کرده و مسئله را بررسی کنید.
  • اما اگر با طی کردن تمام مراحل فوق همچنان مشکل Crash یا کرش شدن بازی کلش رویال در دستگاه اندرویدی شما پابرجا بود، حتما همین حالا با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارید. اگر روش های تکمیلی مد نظر آن‌ها مشکلتان را برطرف نکرد، با پشتیبانی کلش رویال ارتباط برقرار می‌شود و موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نکات مهم بازی کلش رویال

  • این بازی اینترنتی و آنلاین است
  • امکان هک بازی کلش رویال وجود ندارد، در نتیجه از نسخه‎های مود با سرور ساختگی اصلا استفاده نکنید

 

نظر شما درباره بازی کلش رویال چیست؟ اگر تجربه انجام این بازی روی اندروید یا iOS را دارید، لطفا نظرات خود را درباره آن با ما در میان بگذارید.


تعداد بازدید از این مطلب: 854
بازدید : 854

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر